Jednym z głównych znaków rozpoznawczych prawnika-eksperta jest ogromna wiedza, którą posiada oraz jego doskonałe doświadczenie. Zmusza go to niejako do dzielenia się wiedzą – rekrutowania praktykantów, prowadzenia webinarów i zabierania głosu na konferencjach. Dowiedz się, jak pozyskać klientów B2B na obsługę prawną dzięki działalności edukacyjnej.
Czy warto być prelegentem na konferencjach?
Jeśli chcesz ugruntować swój status eksperta w oczach potencjalnych klientów, a już zwłaszcza jeśli chciałbyś dotrzeć ze swoją działalnością do klientów korporacyjnych, koniecznie powinieneś zwrócić uwagę na konferencje, w których biorą udział osoby do których chcesz dotrzeć ze swoimi usługami prawnymi.
Uczestnikami konferencji są najczęściej osoby, które podejmują bezpośrednią decyzję o zakupie takich usług od wybranego wykonawcy, a już na pewno są to osoby, które mają jakiś konkretny wpływ na końcową decyzję zarządu.
Podczas swojej prezentacji masz szansę opowiedzieć o wszystkich swoich mocnych stronach jako wykonawcy usług prawnych oraz doświadczeniu zespołu Twojej kancelarii. Pamiętaj, że organizator takiej konferencji wykonuje ogromną i złożoną pracę nad pozyskaniem docelowej publiczności, co jest niezwykle czasochłonnym i kosztownym procesem zarówno z finansowego, jak i administracyjnego punktu widzenia. Podczas gdy Ty jedynie przyjeżdżasz i przemawiasz przed gotową publicznością – pamiętaj, żeby przygotować się do takiego wydarzenia najlepiej jak tylko potrafisz!
Pozyskiwanie klientów na konferencjach
Po zakończeniu konferencji uczestnicy mogą przejść do bezpośredniej rozmowy z Tobą, a Ty możesz zapoznać się z ich specyficzną sytuacją i odpowiedzieć im na wszelkie pytania, jakie mogą mieć po Twoim wystąpieniu. To prosta droga do zdobycia nowego klienta na Twoje usługi!
Aby ,,wyłowić” z tłumu potencjalnych klientów, którzy mają pytania w nawiązaniu do Twojej prezentacji, możesz również zaproponować, że szerzej na te wszystkie pytania, odpowiesz po powrocie do biura i poprosić o wysłanie maila na Twój adres służbowy.
Organizacja konferencji (lub konferencji online) przez kancelarię prawną
Bardziej złożonym, ale też potencjalnie większym i oczywiście bardziej lukratywnym formatem jest organizowanie własnych konferencji, przy czym wystąpienia własnych ekspertów-zespołu Twojej kancelarii są najczęściej jedynie częścią takiego wydarzenia. Bardzo często na takie wydarzenia organizowane przez kancelarie prawne, zapraszani są również goście z zewnątrz. Mogą to być na przykład Twoi kluczowi Klienci, którzy być może mają produkt lub usługę, którą chcieliby zaprezentować uczestnikom podczas takiej konferencji.
Organizacja konferencji to działania piekielnie skuteczne z punktu widzenia marketingu. Pozycjonują one Twoją kancelarię prawną jako niekwestionowanego lidera rynku usług prawnych w określonej niszy. W przypadku samodzielnej organizacji konferencji lepiej jest zlecić część prac wyspecjalizowanej agencji zajmującej się organizacją wydarzeń online. W ten sposób można zaoszczędzić znaczną ilość pieniędzy i czasu kancelarii, a to agencja właśnie będzie odpowiadała za promocję wydarzenia, sprzedaż biletów, przygotowanie stron internetowych, przygotowanie komunikacji w social media czy email marketing.
Organizacja webinaru przez prawnika
Przy dzisiejszym poziomie technologii i Internetu możesz transmitować swoje webinary przez Internet nawet na cały świat. Jeśli Twoi potencjalni klienci znajdują się w całej Polsce, warto zwrócić uwagę na ten format.
Webinary stopniowo stają się częścią naszego życia, i o ile wcześniej wydawało się, że to trudne w wykonaniu zadanie, dziś trudno znaleźć osobę, która nigdy nie brała udziału w żadnym webinarze. Są one tanie w organizacji i prowadzeniu, ale mniej skuteczne niż osobista komunikacja na seminariach i konferencjach. Istnieją jednak przypadki, w których wszystkie te wady są z nawiązką równoważone przez zalety webinarów.